Google+

#Jobbmesse - Region Bergen

#Jobbmesse  - Region Bergen

18
feb

Per Otto Romøren - Vidi. Foredrag om sosiale medier  - å bygge sin personlige merkevare.

Jobbmessen i Nordhordlandshallen i går bar preg av realisme, men også optimisme og fremtidshåp.

- Skal vi ha et fremtidsrettet næringsliv må vi ha fokus på produktutvikling og innovasjon, sier Børge Brundtland, daglig leder i Industriutvikling Vest.

Nordhordland har i mange år vært blant de regionene i landet med lavest arbeidsledighet. Store aktører som Statoil, Odfjell og Norsk Gjenvinning sysselsetter mange, men når aktører som Western Geco forsvant, forsvant samtidig selskapets utviklingsavdeling.

Børge Brundtland, daglig leder i Industriutvikling Vest og Per Otto Romøren markedssjef i Vidi inspirerte og motiverte på Jobbmessen i Nordhordlandshallen.

Gjør deg synlig

Markedssjef i Vidi, Per Otto Romøren utfordret publikum til å pusse på LinkedIn-profilen sin og gjøre seg synlig i sosiale medier.

- Markedsfør deg selv og vis interesse for selskaper innen det fagfeltet du har kompetanse på. 50 til 60 prosent av de ledige jobbene finner du ikke på nett eller i avisen. De lyses ut digitalt kommuniseres i stor grad i sosiale medier. Derfor må du gjøre deg attraktiv for bedrifter som søker arbeidskraft, sier Romøren.

I tillegg til LinkedIn trekker Romøren frem Instagram og Twitter som viktige sosiale kanaler for folk som søker jobb.

- Husk at alt du poster på sosiale medier etterlater digitale spor. Dette er viktig å ha i bakhodet før du poster private sprell Facebook.

Jobbmessen som i år ble arrangert for andre gang i Nordhordlandshallen er et samarbeid mellom Nordhordland Handverk- og Industrilag, Industriutvikling Vest, NAV og Business Region Bergen.

Les hele saken her