Søkemotoroptimalisering
Bli synlig i Google og andre søkemotorer ved hjelp av søkemotoroptimalisering eller seo forkortet.
Bli synlig snakk med oss!
Søkemotoroptimalisering handler om å gjøre mindre endringer på nettstedet ditt. Enkeltvis kan endringene virke utbetydelige, men kombinert med andre forbedringer kan de ha stor påvirkning på brukeropplevelsen og nettstedets rangering i organiske søk.
Hvorfor søkemotoroptimalisering?
De fire første treffene på Google får nesten alle klikkene og nesten ingen går til side to.
Å være synlig på Google vil ha en enorm verdi for deg som avhengig av kunder eller brukere og det definere nesten alle. Hvor ofte bruker ikke du Google eller andre søkemotorer når du skal handle, finne informasjon eller vurdere en ny leverandør. Nesten alle gjør det og da handler det om å være synlig, ellers går de til konkurrentene. I Norge begynner faktisk ca 74% av kjøpene med et søk på Google og det kjøpet kan du gå glipp av.
Hvordan jobber vi med søkemotoroptimalisering?
Test, mål resultat og juster
Undersøker
Først innhenter vi informasjon om dagens rangering og hvordan nettstedet fungerer teknisk. Her bruker vi Rank monitor og kjører an audit av nettstedet ditt. Kort fortalt sjekker vi: Rangering, hastighet, nøkkelord, titler etc. Deretter identifiserer vi hvem som leter etter dine varer og tjenester. Det hjelper oss med å fokusere trafikken din inn på de rette brukerene.
Teknisk utbedring
Her forsikrer vi oss om at det ikke er noe teknisk som trekker ned din synlighet og søkemotoroptimalisering som hastighet og struktur. Her har vi lang erfaring med å utbedre nettsider slik at den ikke underpresterer. Det er ingen som liker å vente på at en nettside skal laste. Vi sjekker også at siden er universelt utformet som vil gi bedre brukeropplevelse for alle brukere. Universell utforming tydeliggjør også informasjonsstrukturen noe alle søkemotorer liker.
Hvis du driver med netthandel så setter vi opp en google merchant feed for deg. Google merchant feed er en feed som Google shopping krever for å vise dine produkter i toppen av søkeresultatene.
Utbedrer innhold
Dette er den mest omfattende delen og kan alltid bli bedre. Derfor må vi teste, måle resultatet og justere for å komme i mål. Vi bruker nå alt vi har lært i undersøkelsesfasen og implementerer dette igjennom innholdsarbeid. Dette er et arbeid som over tid gir stor effekt.